Hogyan növelte egy étterem a Google értékelések számát?

Egy budapesti étterem megkeresett minket még 2023 év végén, hogy szeretné növelni a Google értékelések számát és ezzel együtt az értékelések minőségét is. Rendeltek több értékelésgyűjtő kártyát és táblát is.

Nehéz helyzetben a vendéglátósok

Az esettanulmányunk előtt pár szót szeretnénk ejteni, hogy miért nehéz a vendéglátósoknak kiemelkedő eredményt elérni akkor, ha nem kérnek értékeléseket. A negatív értékelések elkerülhetetlenek, előbb-utóbb minden étterem kapni fog negatív értékelést, még annak ellenére is, hogy minden jól csinálnak. Egyszerűen azért, mert mindig lesznek olyan vendégek, akik nem teljesen elégedettek, ezzel sajnos nem lehet mit csinálni.

A vendégek többsége akkor értékel le egy helyet, ha valamivel nem elégedett, ritkább esetben teszi ezt személyesen szóvá, így nem adja meg az esélyt magának, hogy az étterem korrigálja a hibát vagy kielégítse a vendég saját kívánságát. Mivel egy étterem napi szinten több vendéget szolgál ki, ezért a negatív értékelések is becsúszhatnak.

Az elégedett vendégek ezzel szemben csak ritkán értékelnek, pedig ezek a visszajelzések rengeteget segíthetnek egy étteremnek. A negatív tapasztalatainkat több embernek mondjuk el, ezzel szemben a pozitív tapasztalatainkat nem osszuk meg.

Célzott véleménykérés

Több cikkben is kitértünk arra, hogyan kérjük az értékeléseket a vendégektől, erre most ebben a cikkben nem térünk ki. Viszont ökölszabályként elmondhatjuk, ha 10 embertől kérjük az értékelést, akkor több mint a fele szívesen értékel. Ezt a folyamatot könnyítette meg az étterem. Egyszerűen kiadták az alkalmazottaknak a feladatot, hogy a törzsvendégeket kérjék meg, hogy értékeljék a helyet.

Gondoljuk végig, ha napi szinten csak 5 vendégtől kapunk 5 csillagos értékelést, mennyit számít pár hét után? Rengeteget! Az egész folyamat csupán 3 másodpercig tart.

Kihelyezett véleménykérés

Nem szükséges folyamatosan kérni a véleményeket, elég az is, ha megadjuk, illetve felhívjuk a lehetőséget a vélemény kérésére egy értékelésgyűjtő tábla segítségével. Ehhez nem kell mást tennünk, mint kihelyezni a kasszákhoz egy táblát, esetleg a vendég asztalokhoz és a vendégek értékelni fognak maguktól?

Hogy miért? Mert kíváncsiak, hogy mi fog történni akkor, ha a telefonjukat hozzá érintik a táblához vagy beolvassák a táblán található QR kódot. Illetve, ha elégedettek, akkor szívesen elmondják a véleményüket. Statisztikáink szerint jóval többen írják le a véleményüket akkor is, ha pozitív volt az élmény.

Eredmények

Az étteremnek személyesen szállítottuk ki a táblákat és a kártyákat, az alkalmazottaknak elmagyaráztuk az értékeléskérés fontosságát és folyamatát. Termékeinkhez most ingyenesen biztosítunk egy online felületet, ahol folyamatosan követni lehet a leolvasások számát, így egy ilyen statisztikán keresztül lehet követni az eredmények alakulását.

A képen kitakartuk az étterem nevét, itt pontosan napra lebontva látható, hogy mennyi alkalommal lett beolvasva az NFC chip. Ha a rendszeren belül lejjebb görgetünk, akkor láthatjuk a legutóbbi leolvasások számát.

Látható, hogy a felhasználó milyen készüléket használt (iPhone vagy Android), hol történt a leolvasás és milyen böngészővel és ami még fontos lehet, hogy mennyi idővel ezelőtt. A statisztikák 1 évre visszamenőleg érhetőek el és lehetőség van egyedi dátumtartományt is beállítani.

Dolgozói motiváció

Az alkalmazottakat tudjuk jutalmazni, hogy kérjék az értékeléseket és ennek az alakulását tudjuk mérni is. Kérésre lehetőséget biztosítunk arra, hogy ha több kártyát rendelsz, akkor minden egyes kártyán külön lehessen látni a statisztikát.

Konkulúzió

Ha Google értékelésekkel nem állsz jól, akkor érdemes időt és minimális energiát ráfordítanod arra, hogy kérd az értékelést. Ha folyamatosan kérsz értékeléseket, akkor a Google is a rangsorolással értékelni fogja, így ha rákeresnek az emberek a Google-on keresztül, akkor feljebb minősíti a cégedet a keresések oldalon.

Kapcsolodó blogbejegyzések