Van különbség a Google értékelések között?

Azt már tudjuk, hogy a Google értékelések aranyat érnek a vállalkozások számára. Arról is írtunk már és beszéltünk is róla, hogy fontos szerepet játszik a vállalkozás növekedésében, hogy az értékelések folyamatosan érkezzenek. Amiről még nem beszéltünk, hogy az értékelések között is vannak különbségek a Google számára, amiről nem írnak transzparensen, de statisztikáink szerint igen is számítanak. Ebben a cikkben ezt a témát vesszük górcső alá.

A Google értékelések sokfélesége

A Google értékelési felülete lehetővé teszi, hogy a vásárlók, ügyfelek csillagos értékeléseket, szöveges véleményeket és képekkel ellátott értékelést is hagyjanak. Ezek a formátumok különböző módon segítik a vállalkozásokat a vásárlói igények megértésében. Érdemes tehát megérteni, milyen szerepet játszanak a különböző típusú értékelések.

A csillagos értékelések hatása

A csillagos rendszer egyszerű és egyértelmű. Szinte pillanatok alatt képet kaphatunk egy vállalkozás minőségéről. Azonban ez a típusú visszajelzés gyakran kevés információt tartalmaz a potenciális ügyfelek számára. Így, míg a csillagok fontosak, részletesebb betekintést nem adnak a vállalkozás működéséről.

Szöveges értékelések – A mélyebb betekintés lehetősége

A szöveges vélemények több kontextust és részletezést nyújtanak, lehetővé téve a vállalkozások számára, hogy jobban megértsék, mit csinálnak jól, és miben javulhatnának. A felhasználók számára ezek a vélemények hitelesebbnek és informatívabbnak tűnnek, hiszen konkrét tapasztalatokon és érzéseken alapulnak. Ezért ha tehetjük kérjük meg a vásárlót, hogy írjon az értékelés mellé egy kis szöveges tartalmat is. Ennek a növelésében a cikk végén adunk tippeket, tanácsokat is.

Képes értékelések – Egy kép többet mond, mint ezer szó

A képekkel kiegészített értékelések új dimenziót adnak hozzá a visszajelzéshez. A látványos tartalmak fokozzák a hitelességet, és segítenek a potenciális vásárlóknak vizuálisan is beazonosítani, mit várhatnak egy adott terméktől vagy szolgáltatástól. Ha tanácsolhatjuk, akkor kérjük meg a vásárlókat, hogy a szöveges értékelések mellett töltsenek fel egy képet is az értékelésük mellé. Ennek az arányát is tudjuk növelni, kicsit később kitérünk erre is.

Hogyan kezeljük a különböző típusú értékeléseket

Fontos, hogy a vállalkozások aktívan kezeljék és válaszoljanak minden típusú Google értékelésre. A pozitív visszajelzések megköszönése mellett a negatív értékelések kezelése is elengedhetetlen. Ezek lehetőséget adnak a vállalkozásoknak, hogy reagáljanak egy értékelésre.

A Google értékelések optimalizálása

A vállalkozások jobb online láthatósága és pozitív hírneve érdekében fontos tudni, hogyan lehet a legtöbbet kihozni a Google értékelésekből. Aktív részvétel, a válaszadás és a minőségi szolgáltatás vagy termék biztosítása kulcsfontosságú.

Több szöveges, képes értékelés gyűjtése

Sokan nem szoktak Google értékeléseket hagyni, de szerencsére könnyen rá lehet venni a vásárlókat, ügyfeleket. Rengeteg céggel dolgozunk együtt, különböző vállalkozásoknak segítünk, hogy több értékelést szerezzenek. Írtunk már cikket arról, hogy az értékeléseket kérni kell.

Hozunk pár tippet, amivel egyes ügyfeleink kimagasló százalékban szerezni új értékeléseket, mondhatni futószalagon. Van több olyan ügyfelünk, akik parfümöket értékesítenek. Minden vásárlónak eddig is adtak különböző termékmintákat, most már Google értékeléshez kötik. Ez szerintünk egy nagyon jó példa arra, hogy hogyan lehet ösztönözni a vásárlókat az értékelés leadásához. Megoldás lehet az is, hogy ha a cégünk rendelkezik valamilyen fotós háttérrel, roll-uppal és előtte csinálnak egy fotót, amit szintén felhasználnak az értékelésnél a vásárlók.

Több szabaduló szobát üzemeltető céggel állunk kapcsolatban, szintén alkalmazható az is, hogy a sikeres szabadulásuk végén készül egy kép róluk az adott szobában vagy háttér előtt és ha feltöltik az értékelésünk mellé, akkor a következő szabadulásuk során valamiféle kedvezményt kapnak.

Ha nincs ötleted, hogy a cégedben hogy tudnál értékelést kérni, szívesen segítünk a zárt Facebook csoportunkban: Google értékelésgyűjtők közössége.

Google szignálok gyűjtése

Nem beszéltünk még arról, hogy a Google is értékeli a belső saját rendszerükben az értékeléseket. Ezért is tanácsoljuk azt, hogy az értékelések gyűjtését be kell építeni az üzleti folyamatokban és folyamatosan kérni kell, hogy a rangsorolásban előrébb kerüljön a vállalkozásuk. Pontos adatokkal nem tudunk szolgálni, de a minden egyes értékelés egy-egy szignált jelent a Google Cégem profilunkra nézve. Csak csillagos értékékelés vegyünk 1x szignálnak, csillagos és szöveges értékelést 2x szignálnak, csillagos, szöveges és képes értékelést pedig 3x szignálnak. Ha pedig 3 órán belül válaszolunk egy értékelésre, akkor szintén adunk a Google-nek egy visszajelzést, amit pozitívan értékel.

Ezért van különbség a Google értékelések között.

Kapcsolodó blogbejegyzések