Általában a vendéglátásnál és a szálláshelyeknél a vendégek hajlamosak negatív értékeléseket írni, ha valamivel nem elégedettek, legyen ez az étel, kiszolgálás vagy a szállás minősége. Egy tanulmány szerint, ha a vendégek elégedetlenek, akkor 91%-os esély van arra, hogy többé nem veszik igénybe az adott vállalkozás szolgáltatásait. Ami bosszantóbb statisztikai tény, hogy az elégedetlen vendégek átlagosan 9-15 másik személynek is beszámolnak a negatív, rossz tapasztalataikról. Ők azok a vendégek, akik negatív értékelést hagynak a vállalkozás Google profilján.
A vendég szemszögéből
Igaza van a vendégnek? Sajnos az esetek többségében igen, de ha a szolgáltatás után megkérdezzük a vendéget, hogy mennyire elégedett a kapott szolgáltatással és ebben az esetben elmondja a negatív tapasztalatait, akkor helyben tudjuk kárpótolni, kompenzálni és így ritka esetben írja le a negatív élményeit, véleményét, mert megoldást kapott a problémájára.
Pozitív vendégélmény esetében
Ezzel szemben, ha a vendég pozitív vendégélménnyel távozott, akkor már 42%-ban vezetnek ismételt vásárláshoz, és az elégedett ügyfelek közül csak minden tizedik hajlandó pozitív értékelést hagyni. Ez azt jelenti, hogy egyetlen negatív értékelés ellensúlyozásához körülbelül 40 pozitív vendégélmény szükséges.
Értékelés kérésének a fontossága
Ezért a vendéglátóegységek számára létfontosságú, hogy aktívan kérjenek pozitív visszajelzéseket a vendégektől. Megoldásainkat használva segítséget kaphatsz abban, hogy a vendégek elmondhassák a pozitív véleményüket. A Google értékelések növelése nemcsak a potenciális vendégek bizalmát erősíti meg, hanem javítja a vállalkozás online láthatóságát és hozzájárul a hosszú távú sikerhez.
A pozitív értékelések kérése tehát kulcsfontosságú stratégia a vendéglátóiparban. A vendégek ösztönzése a jó tapasztalatok megosztására nemcsak a negatív visszajelzések hatásait ellensúlyozhatja, hanem hozzájárulhat a vállalkozás hírnevének és elismertségének növeléséhez is.
A cikkben a statisztikához az inc.com cikkét vettük alapul.