A jó Google értékeléseket kérni kell

Általában a vendéglátásnál és a szálláshelyeknél a vendégek hajlamosak negatív értékeléseket írni, ha valamivel nem elégedettek, legyen ez az étel, kiszolgálás vagy a szállás minősége. Egy tanulmány szerint, ha a vendégek elégedetlenek, akkor 91%-os esély van arra, hogy többé nem veszik igénybe az adott vállalkozás szolgáltatásait. Ami bosszantóbb statisztikai tény, hogy az elégedetlen vendégek átlagosan 9-15 másik személynek is beszámolnak a negatív, rossz tapasztalataikról. Ők azok a vendégek, akik negatív értékelést hagynak a vállalkozás Google profilján.

A vendég szemszögéből

Igaza van a vendégnek? Sajnos az esetek többségében igen, de ha a szolgáltatás után megkérdezzük a vendéget, hogy mennyire elégedett a kapott szolgáltatással és ebben az esetben elmondja a negatív tapasztalatait, akkor helyben tudjuk kárpótolni, kompenzálni és így ritka esetben írja le a negatív élményeit, véleményét, mert megoldást kapott a problémájára.

Pozitív vendégélmény esetében

Ezzel szemben, ha a vendég pozitív vendégélménnyel távozott, akkor már 42%-ban vezetnek ismételt vásárláshoz, és az elégedett ügyfelek közül csak minden tizedik hajlandó pozitív értékelést hagyni. Ez azt jelenti, hogy egyetlen negatív értékelés ellensúlyozásához körülbelül 40 pozitív vendégélmény szükséges​​.

Értékelés kérésének a fontossága

Ezért a vendéglátóegységek számára létfontosságú, hogy aktívan kérjenek pozitív visszajelzéseket a vendégektől. Megoldásainkat használva segítséget kaphatsz abban, hogy a vendégek elmondhassák a pozitív véleményüket. A Google értékelések növelése nemcsak a potenciális vendégek bizalmát erősíti meg, hanem javítja a vállalkozás online láthatóságát és hozzájárul a hosszú távú sikerhez.

A pozitív értékelések kérése tehát kulcsfontosságú stratégia a vendéglátóiparban. A vendégek ösztönzése a jó tapasztalatok megosztására nemcsak a negatív visszajelzések hatásait ellensúlyozhatja, hanem hozzájárulhat a vállalkozás hírnevének és elismertségének növeléséhez is.

A cikkben a statisztikához az inc.com cikkét vettük alapul.

Kapcsolodó blogbejegyzések