Hogyan kezeld a Google Cégem fiókodat és miért fontos?

A vállalkozásod online jelenléte napjaink digitális világában kulcsfontosságú a sikerhez. Sokan úgy tekintenek a Google Cégem profilra, mint valami amit kötelezően elvégzendő feladatra, nyűgre, ám sokkal többről szól. A Google Cégem profil az, ami az első benyomást nyújtja potenciális új ügyfelek számára. Ez a profil kulcsfontosságú eszköze lehet a vállalkozásodnak, hogy bemutasd a cégedet az interneten keresztül azon ügyfelek számára, akik a termékeidet vagy szolgáltatásaidat keresik.

Ez nem arról szól, hogy „muszájból” készítsünk egy Google Cégem profilt, hanem arról, hogy folyamatosan naprakészen tartsuk a fiókot, helyesen megadjuk azokat az adatokat, amire szükségünk van, és arról is, hogy vonzó, informatív és aktívan kezelt profil legyen. A vállalkozásoknak aktívan kell kezelnie az ügyfelek visszajelzéseit is. Gyakorlatban ez annyit jelent, ha egy új vélemény érkezik, azokra rövid időn belül válaszolnunk kell. Pontosan nem ismerjük a Google állásfoglalását ebben a témában, de tapasztalataink szerint ha 1 órán belül reagálunk a beérkező véleményre, akkor ezt pozitívan súlyozza a Google, így érdemes minél hamarabb reagálni.

Azt vettük észre, hogy sok cég a negatív véleményt nem kezeli, pedig az új potenciális vásárló megnyerésére is pozitívan hathat. Így mindenképpen azt tanácsoljuk, hogy reagálj a negatív véleményre is.

Folyamatos folytonosság

Mint minden social média felületet érdemes folyamatosan aktívan tartanunk, még akkor is ha nehéz ezt kiviteleznünk. Ha jelen vagyunk Facebook-on, TikTok-on, Instagram-on, akkor vigyünk bele egy folytonosságot. Érkezzen posztok, bejegyzések, cikkek időközönként, egyik platformot se hanyagoljuk el. Nem képez kivételt a Google Business fiókunk sem. Ide is tudunk kiírni híreket, tudunk képeket feltölteni, tudunk reagálni a következő munkaszüneti napokra (nyitva tart-e az üzletünk), stb.

Amennyiben úgy érezzük, hogy nincs időnk folyamatosan jelen lenni, akkor érdemes felkeresni egy céget, akik ezzel foglalkoznak. Simán ki lehet szervezni a social média felületek kezelését.

Értékelések folyamatos gyűjtése

A Google folyamatosan monitorozza és osztályozza a cégeket, így ha egy potenciális vásárló/ügyfél rákeres valamilyen termékre vagy szolgáltatásra akkor a Google ajánl a keresésének megfelelően egy adott vállalkozót. Gondoljunk csak arra, ha külföldön járunk egy olyan helyen ahol még nem voltunk és szeretnénk meginni egy finom kávét, akkor mit csinálunk? Megnyitjuk a Google Maps-et, rákeresünk a kávé szóra és rövid időn belül eldöntjük, hogy hova menjünk el. Megnézzük, hogy milyen helyeket ajánl a Google, megnézzük a távolságot és az hely értékeléseit is.

Ha egy hely folyamatosan gyűjti az értékeléseit, akkor ezt a Google díjazza, leginkább elősorolással. Természetesen nem minden ennyire fekete és fehér, de befolyásoló tényező. Egy kávézóban vajon napi szinten hány ember fordul meg? Minimum 100 vendéget biztosan kiszolgálnak, ebből egy nagyobb része biztosan visszatérő vásárló. De vajon mi lenne, ha egy kávézó napi 10 új értékelést tudja gyűjteni?

Ez nem egy kifejezetten nagy szám, simán hozható, de csak akkor, ha az adott vállalkozás beépíti az üzletmenetbe a Google értékelések gyűjtésének a kérését. Erről már több cikket is írtunk, hogyan kérjünk értékelést.

Speciális helyzetek

Tisztában vagyunk vele, hogy minden vállalkozás más és más, de a legtöbb esetben rendkívül könnyű értékelést gyűjteni. Könnyű helyzetben vannak az vendéglátásban, szolgáltató iparban, kereskedelemben és egészségügyben tevékenykedő cégek. Jelenleg közel ezer céggel működünk együtt és eddig minden cégnek tudtunk segítséget, tippet adni arra vonatkozóan, hogy hogyan gyűjtse a Google értékeléseket.

Szakértői csapatunk készségesen segít a megfelelő eszközök, illetve stratégiák kiépítésében.

Segítség kérése

Elakadtál? Segítségre van szükséged a Google értékelések gyűjtésében? Kérj egy visszahívást és 2 munkanapon belül felvesszük veled a kapcsolatot.

Sales oldal form

Visszahívást szeretnék

Kapcsolodó blogbejegyzések