Hogyan csinálj pénzt a hírlevél feliratkozókból minimális ráfordítással?

Egy hírlevél lista olyan, mint gyümölcsfa a kertben. Ha rendszeresen ápolod, akkor folyamatosan termést hoz. Ha viszont elhanyagolod, akkor nem hoz semmilyen eredményt.

Sok vállalkozás annak ellenére nem aknázza ki a hírlevélküldésben rejlő potenciált, hogy az egyik legkiszámíthatóbb marketingeszközről beszélünk. Ki tudja, talán nálad is pamlagon hever több száz (vagy akár ezer) email cím ahelyett, hogy rendszeres profitot hozna?

A cikkből megtudhatod, hogyan alakítsd a hírlevél listádat vevőszerző gépezetté anélkül, hogy extra kapacitást kellene erre fordítanod.

1. Folyamatosan építsd az email listádat

Ez ugyanis befektetés. Méghozzá az egyik, ha nem a legstabilabb. Amíg a Facebook, Google, TikTok stb. fiókod letilthatják, ellophatják, lenullázhatják, de egy jól karbantartott email adatbázist nem ilyen könnyű elveszíteni.

Ezért súlyos hiba sok vállalkozás életében, hogy nem építik folyamatosan a listájukat. Mit tehetsz?

  • Legyen mindig elérhető csalid – egy DÍJMENTES ajánlat, amiért cserébe az emberek szívesen megadják az e-mail címüket.
  • A csali legyen értékes és releváns – például egy letölthető útmutató, egy exkluzív videó vagy egy hasznos e-book.
  • Terelj forgalmat a csalira – a leghasznosabb lead magnet is félkarú óriás, ha nem látják elegen.
  • Gondolj az e-mail címekre úgy, mint fizetőeszközre – ,a az emberek nem adják meg bármiért, csak ha valódi értéket kapnak érte.

Az új feliratkozók olyanok a hírlevél listádnak, mint az éltető oxigén. Gondoskodj róla, hogy mindig érkezzen utánpótlás.

2. Rakj össze profi üdvözlő email automatikát az új feliratkozóknak

Az első benyomás döntő fontosságú. De a második még inkább. Amikor valaki feliratkozik a listádra, akkor bizalmat szavaz neked. Ha csalódást okozol, akkor a bizalom elillan és az illető úgy eltűnik, mint a kámfor.

Hogyan erősítsd tovább a bizalmat feliratkozás után?

Állíts be automatikus üdvözlő e-mail sorozatot, amely instant elkezdi építeni a kapcsolatot az új feliratkozókkal.

  1. e-mail (azonnal): Teljesítsd amit ígértél, és adj egy kihagyhatatlan ajánlatot.
  2. e-mail (néhány perccel később): Mutatkozz be, küldj néhány ingyenes tartalmat, mesélj a vállalkozásodról és arról, hogyan segíthetsz.
  3. e-mail (1-2 nappal később): Küldj egy rövid kérdőívet,hogy megtudd, mi a feliratkozó legfőbb elakadása és miről olvasna szívesen.

Ha csak ennyit megcsinálsz, jó eséllyel kedvezőbb benyomást alakítasz ki, mint bármelyik konkurensed. Sőt, minél inkább kihagyhatatlan belépő ajánlattal rukkolsz ki a nyitó emailben, annál több instant vevőre számíthatsz.

3. Készíts örökzöld hírleveleket

Sok vállalkozás a “mégis miről írjunk, ötletünk sincs” dilemma miatt nem küld rendszeresen hírlevelet. De mégis hogyan lehet áthidalni a frusztráló ötlethiányt?

Létezik erre egy pofon egyszerű megoldás: örökzöld leveleket készíteni. Örökzöld, avagy egyszer kell csak megírni, és utána kisebb módosításokkal újra és újra felhasználható.

Milyen típusú örökzöld hírlevelek működnek jól?

  • Sztorit mesélő e-mailek: Egy valós ügyféltörténet vagy érdekes sztori, amelyből az olvasók tanulhatnak.
  • Tipplista vagy edukatív e-mailek: például „5 gyakori hiba, amit 10-ből 9 webshop elkövet az e-mail marketingben.”
  • Visszajelzés-kérő e-mailek: pl. „Miben segíthetünk még?” – ez a levél típus egyszerre növeli az elköteleződést és biztosít számodra ötleteket új tartalmakhoz.

Ha van 5-10 ilyen örökzöld leveled, azokat időről időre újra kiküldheted, így mindig lesz friss tartalom a listád számára.

+1. Bónusz tipp: Tekints a feliratkozókra kapcsolatként!

Természetesen kezeld is úgy őket, ahogy egy valós emberi kapcsolatot szokás. Vagyis ne csak akkor küldj levelet, amikor el akarsz adni valamit. Hisz gondolj csak bele.

Az e-mail listádon lévő valamennyi feliratkozóval olyan nexus kialakítása a cél, mint egy baráti kapcsolat. Ha csak akkor keresed az embereket, amikor kérsz valamit, az visszatetsző lesz.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

  • Küldj rendszeresen értékadó tartalmakat, ne csak promóciókat.
  • Időnként lepd meg az olvasókat egy exkluzív ajánlattal vagy ajándékkal.
  • Használj személyes hangvételt, mintha egy jó ismerősödnek írnál.

Hadd áruljunk el még valamit!

A legjobban működő hírlevelek azok, amelyeknél az emberek előre várják, hogy megérkezzen a következő e-mail. Ezt csak úgy érheted el, ha valódi kapcsolatként tekintesz minden feliratkozóra.

Összegzés: Kezdj el pénzt csinálni a listádból még ma!

Nézz rá a saját listádra és tedd fel a következő kérdéseket:

  • Van most is működő csali, amivel folyamatos az új feliratkozók utánpótlása? 
  • Van ütős üdvözlő e-mail automatikád? 
  • Küldesz rendszeresen hírlevelet?

Ha bármelyikre nem a válaszod, akkor adott a feladat. Itt az idő, hogy a hírlevél listád ne csak egy adatbázis legyen, hanem valódi vevőszerző gépezet.

Ha szeretnéd megtudni, hogyan teheted még hatékonyabbá az e-mail marketingedet, és hogyan építhetsz be Google-értékeléseket a rendszeredbe, kattints ide és beszéljünk róla!


A szerzőről:

Üdv, Kovács Péter vagyok.

Szövegíróként hozzád hasonló vállalkozókkal dolgozom.
Pont olyan segítőkész szándék vezérel, akárcsak a SocialCard csapatát.

Kovács Péter

Marketing szövegíró

Mottóm: ÉN ÍROK, TE KERESEL

  • ha a terméked / szolgáltatásod értékes;
  • segítek vele minél több embert elérni;
  • így végül mindenki nyer – a vásárlód, Te is, én is.

Meghallgatlak, megismerem a businessed, veled ötletelek. Majd olyan szöveget írok, ami előre viszi a céged. Imádom ezt csinálni. Nekem a szövegírás empátiatorna.

Ha ezzel tudsz azonosulni, akkor vedd fel velem a kapcsolatot.

Kapcsolodó blogbejegyzések