Ebben az esettanulmányban Németh Gábor bűvész szakmai utazását és innovatív megközelítését ismerhetjük meg. Több mint 10 évnyi nemzetközi tapasztalattal és számos elismeréssel a háta mögött, előadóként olyan helyeken lépett fel, mint a Carnival Cruise Line, Fővárosi Nagycirkusz, Milánói Világkiállítás vagy hollywoodi produkciókban is láthattuk őt. Az elmúlt időszak egyik legizgalmasabb fejlesztése az értékelésgyűjtő termékek integrálása a műsoraiba, mely valós időben tükrözi a közönség véleményét a fellépésekről. Jelenleg Magyarországon ő az egyetlen olyan bűvész, aki a legtöbb Google értékeléssel rendelkezik.
A cikk során részletesen bemutatjuk, hogyan segített az online visszajelzés nemcsak a műsorok hitelességének növelésében, hanem abban is, hogy új nézőket és megrendelőket vonzzon. Rávilágítunk a digitális innovációk által nyújtott előnyökre, a kihívások leküzdésére, illetve arra, hogy a hiteles vélemények miként alakítják a művész karrierjét.

Kérdés: Szeretnélek bemutatni az olvasóknak, kérlek mesélj picit magadról, hogy mikor kezdtél el bűvészkedéssel foglalkozni, kik a célcsoportod, stb.
Több mint 10 éves szakmai tapasztalattal rendelkezem, és a világ számos pontján bizonyítottam már rátermettségemet. 8 hónapon át a világ legnagyobb hajózási cégének, a Carnival Cruise Line-nak voltam állandó előadója, a Milánói Világkiállítás hivatalos bűvészeként is felléptem, valamint Dubaj és Ciprus után most újra Magyarországon mutatom be műsoraimat. Bűvészként hollywoodi produkciókban, nagyjátékfilmekben és reklámokban is szerepeltem. Emellett olyan multinacionális vállalatok rendezvényein léptem fel, mint a GE, MOL, SUZUKI, AEGON, NNG és a CIB Bank.
Számomra a minőség mindenek felett áll – ez határozza meg fellépéseim igényességét és színházi bűvészműsoraim egyediségét.
Saját gyártású, egész estés színházi bűvészműsoraimat (Freakency, K.A.M.U., Szeánsz és Paradox) 2017 óta havi rendszerességgel mutatom be. Ezek Magyarországon egyedülálló módon ötvözik a klasszikus és extrém bűvészetet színházi elemekkel. A teljesen eltérő stílusú és tematikájú előadások így minden alkalommal különleges, egyedi élményt nyújtana
Kérdés: Mielőtt regisztráltál volna ingyenesen egy Google Cégem profilt, előtte is gyűjtötted az értékeléseket? Hogyan dolgoztad fel? Reagáltál rá, hallgattál az emberek véleményére, értékelésére?
Nem, azelőtt nem gyűjtöttem a véleményeket, viszont meghallgattam, amiket a műsorokról mondtak. A probléma az volt, hogy nehezen lehetett rendszerezni és kielemezni az információkat.
Kérdés: Miért érezted fontosnak, hogy létrehozz a vállalkozásodnak egy Google Cégem profilt?
Tetszett a koncepció, hogy valós időben kapok értékelést egy adott műsorról és nem egy 10 éve megtörtént fellépés alapján ítélnek meg akár pozitív, akár negatívan. Hitelesnek tűnik számomra, hogy ez nem egy “kamu” vállalkozás, hanem tényleges előadások vannak méghozzá rendszeresen és ennek van lenyomata is.
Kérdés: Hogyan jött az ötlet, hogy értékelésgyűjtő kártyákat használj előadásaid során?
A SocialCard csapata keresett meg ezzel az ötlettel és beláttam, hogy igazuk van. Ugyan úgy, ahogy én, a nézők is vágynak a valós véleményekre és értékelésekre. Ebben a mai világban, ahol minden influenszer mindent is reklámoz, ott igazán szükség van valami olyanra, ami valós véleményeket reprezentál.
Kérdés: Mennyi időt vett igénybe, amíg érezhetően nőni kezdett az online értékeléseid száma az értékelésgyűjtő kártyák használatának köszönhetően?
Szerintem elég hamar, hiszen Google hirdetések nélkül bekerültem a vélemény kártya segítségével Google első nem fizetett találati helyére.
Kérdés: Milyen módszereket alkalmazol, hogy ösztönözd a nézőidet az online értékelés írására?
Teljesen őszintén megkérem, hogy ha van 1 percük, akkor értékeljék a látottakat, mert nekem számít a véleményük. Illetve, hogy így több ember el tud jutni a műsoraim és az én hírem is.
Kérdés: Találkoztál már olyan emberrel, aki korábban nem értékelt még más vállalkozást korábban? Ha igen, akkor érthető volt számára az értékelés leadásának a folyamata?
Igen, sokkal és teljesen könnyen vették ők is az értékelési folymatokat. A SocialCard nagyon leegyszerűsíti az egészet.
Kérdés: Hogyan integrálod az értékelésgyűjtő kártyák használatát a műsorodba úgy, hogy az ne éreztesse tolakodónak a nézőid számára?
A műsor után szoktam megkérni az emberek. Még senki sem mondta, hogy tolakodó lenne.

Kérdés: Mennyire időigényes a kártyák kezelése és a kapott értékelések nyomon követése?
Semennyire. Pikk-pakk megvan. Külön érdekes, hogy a statisztikai felületen láthatom, hogy mennyien értékeltek egy-egy műsor után.
Kérdés: Milyen változásokat tapasztaltál a foglalásaid/céges rendezvényeid vagy a népszerűséged terén azóta, hogy aktívan gyűjtesz értékeléseket?
Volt már olyan cég, aki véleményeket kért be és tendereztetett meg több bűvészt, hogy kit válasszanak és itt a Google vélemények alapján döntöttek. A decemberi szezonban nagyon érezhető volt az értékelések hatása. Illetve leginkább ott mutatkozik meg, hogy hirdetés nélkül vagyok az elsők között.
Kérdés: Milyen tanácsot adnál más előadóknak, művészeknek vagy vállalkozásoknak, akik szeretnék használni az értékelésgyűjtő termékek nyújtotta előnyöket?
Ne csinálják, mert akkor a konkurenciáim lesznek 😀 Viccet félretéve, szerintem ez egy olyan lehetőség, amit kár lenne kihagyni. Csak azoknak ajánlom, akik képesek elfogadni a kritikákat is, mert ez a szép az egészben, hogy őszinte és valós véleményeket lehet itt szerezni.
Kérdés: Tudnál mondani egy konkrét példát, amikor egy-egy pozitív értékelés különösen nagy hatással volt a karrieredre vagy üzletedre?
Amikor megnyertem miattuk egy tendert és engem választottak.
Kérdés: Voltak-e negatív értékelések, és ha igen, hogyan kezelted őket?
Voltak és szeretem az összeset, mert ettől lesz igazi az egész. Nincs olyan műfaj vagy előadó az egész világon, aki mindenkinek teszik. Ez az élet rendje. Mint mindenhol így itt is az arányok számítanak. Ha több negatív vélemény van, mint pozitív, akkor egyértelmű, hogy változtatni kell. Ha meg jelentősen több a pozitív, akkor jó az irány.
Kérdés: Vannak terveid a jövőre vonatkozóan az értékeléseid használatát illetően?
Igen, még jobban ki fogom emelni a weblapomon az értékeléseket.
Kérdés: Látod-e a technológia vagy az értékelésgyűjtési módszerek fejlődésének egyéb lehetőségeit a művészeti előadások terén?
Igen, határozottan. Tény, ami tény, hogy ízlésekről és pofonokról nehéz vitatkozni, de szerintem mindenképpen segít abban, hogy több emberhez jusson el műsor híre.